אטרקציות לנופשים בסביבת ירושלים וים המלח

אם אתם מתכננים חופשה בארץ בתקופת החגים כדאי לכם להכיר שני אזורים גאוגרפיים מרכזיים- ירושלים וים המלח. קיבצנו עבורכם ממיטב האטרקציות לחופשה בארץ בתקופת חגי תשרי בירושלים וים המלח וסביבתם.

אטרקציות בירושלים

שום חופשה בארץ אינה שלמה ללא עיר הקודש ירושלים, במיוחד במהלך חג הסוכות שנחשב לאחד ממועדי העלייה לרגל המקראיים.

הללויה – מדובר באטרקציה שממחישה את תולדותיה של העיר ירושלים באמצעים מודרניים וטכנולוגית תלת מימד חדשנית. התוצאה לא רק מרהיבה מבחינת צבעים, אפקטים וצלילים אלא גם מהווה דרך להכיר את העיר ואת דוד המלך מחדש.

האטרקציה נערכת בכפר השילוח שנמצא בסמוך לכותל המערבי וההגעה למקום קלה – יש הסעות חינמיות באמצעות שאטלים ממתחם "התחנה הראשונה" (תחנת הרכבת ההיסטורית) שבו יש שפע של חנייה. הכניסה לילדים עד גיל 5 חינם.

 

מעלית הזמן – זוהי חוויה אינטראקטיבית שמסבירה את ההיסטוריה הירושלמית בצורה חדשנית ומרתקת במיוחד. למרות שכל האטרקציה מתרחש במקום אחד סגור, המשתתפים אינם נדרשים לקום מכיסאותיהם כי הם נעים ע"ג 6 צירים והאולם מלא במסכים – מה שגורם לצופים תחושה שהם חלק מהמתרחש על המסך.

האטרקציה מתאימה לילדים בני 5 ומעלה, נערכת ב-8 שפות שונות (עברית, אנגלית, רוסית, צרפתית, ספרדית, איטלקית, גרמנית וסינית) ומתרחשת בקניון ממילא, כך שניתן לשלב איתה גם שופינג איכותי.

 

עין יעל – חווה חקלאית שנמצאת במרחק 2 דקות הליכה מגן החיות התנכ"י במלחה ומתחנת הרכבת. במקום ניתן להרגיש כמו בימי קדם באמצעות סיורים בטרסות, בבתי המרחץ, בפסיפסים ובבוסתנים וליהנות מטיולים שנערכים ברחוב רומי משוחזר שקם לתחייה.

בחול המועד סוכות למשל, החנויות ובתי המלאכה שבמקום יארחו פעילויות, הצגות, מופעי רחוב של שחקנים ונגנים, תחרויות וסדנאות שמתאימות לכל המשפחה כמו סדנאות להכנת כלי נגינה, מוצרי קדרות, כלי קש ופסיפסים.

 

אטרקציות באזור ים המלח

ים המלח הוא לא רק המקום הנמוך בעולם, אלא גם אופציה מצוינת לחופשה בארץ במיוחד בתקופת החגים שאז האקלים באזור פשוט מושלם: לא חם מדי ביום, לא קר מדי בלילה והסכנה לשיטפונות היא מינימלית.

פנטזי איילנד – מתחם פנטזיה שמאפשר לכל אחד להרגיש כאילו הוא חלק מסרט טכנולוגי חדשני עתיר אפקטים. המתחם נמצא במלון לאונרדו קלאב (המלון הדרומי ביותר במתחם המלונות של עין בוקק ויש בו מגוון של אטרקציות לבני כל הגילים).

במקום מוקרנים סרטי תלת מימד שמשלבים אפקטים שונים שמדמים את איתני הטבע (מים, רוח, עשן, ריח וכו') עם כיסאות שנעים בהתאם לעלילת הסרט, כך שמדובר באטרקציה שמקפיצה את הדופק וממריצה את האדרנלין.

 

המופע הלילי במצדה – מופע אורקולי שמוקרן בימים שלישי וחמישי בשעות החשיכה על הצלע המערבית של מצדה (ההגעה מאזור ערד בלבד) . המופע מספר את סיפורה של מצדה באמצעות אמצעי המחשה מודרניים כולל אפקטים מיוחדים, שחקנים, תאורה חדישה, פסקול חי של זמרים ומקהלה ועוד.

המופע נמשך 45 דקות וניתן לשלב אותו עם אטרקציות נוספות במקום, למשל ביקור בסככה ארכיאולוגית שמגלה טפח מאחורי הקלעים של חפירת העיר, עמדות שמע שמסבירות על המצור הרומי במצדה ועל המלך הורדוס ועוד.

 

סודות במדבר – סיור חקלאי בן שעתיים שמגלה את כל הסודות מאחורי החקלאות המתקדמת במקום הנמוך בעולם. הסיור שנערך בשלוש שפות (עברית, אנגלית ורוסית) כולל ביקור בחממות ובשדות חקלאיים, סיור בגלריות מקומיות של אמנות ובעיקר – מגלה איך המוח היהודי המציא פטנטים שהפריחו את השממה.

הסיור מאפשר להכיר את הגיאוגרפיה הייחודית של האזור כולל תופעות הטבע שמקשות על החקלאות, למשל שיטפונות מצד אחד, אקלים מדברי מצד שני ועוד. כמו כן, הסיור מראה איך חקלאי המקום הצליחו להתגבר על הקשיים באמצעים מקוריים, למשל התפלת מים מליחים, הפיכת הקרקע המלוחה לחקלאית וניצול חיובי של אדי המלח שנמצאים באופן טבעי באוויר.